Historiek / Mission Statement

Na een succesvolle carrière in het Wetterse (en Kalkense) volleybal, hing de familie Blomme in april 2015 de volleybalschoenen gezamenlijk aan de haak. In de zoektocht naar een remedie tegen het zwarte gat kreeg de dodentochtmicrobe ons, als eenmalige uitdaging, te pakken. Maar tijdens de meerdere voorbereidingstochten ontstond toch al snel een eerste gedachte om een eigen wandelclub op te richten.

Historisch gezien is er waarschijnlijk meer aan de hand. De wandelmicrobe kregen we allicht mee van onze grootvader (en tevens dooppeter van de voorzitter) Urbain Blondeel. Als mede-oprichter van de Wandelsportvereniging Wetteren was hij één van de pioniers van de Wetterse wandelsport. In 2012 verloor hij een moedige strijd tegen kanker, maar laat een grote indruk na met talrijke voettochten naar Santiago de Compostella, Fatima en Rome.

Ook onze penningmeester ontving in het verleden al drie dodentochtmedailles, en deed er in 2015 nog één bij. De teller van de voorzitter staat voorlopig op 5 (2014, 2015, 2016, 2018 & 2022). Het is duidelijk dat de dodentocht de aanzet gaf om onze eigen wandelclub op te richten, en daarom zijn we als stappers fan van de lange afstand.

In contrast daarmee hebben onze eigen organisaties een kindvriendelijk karakter, aangezien ons bestuur vooral bestaat uit jonge (groot)ouders. Naast de traditionele afstanden (12 / 15 / 18 / 24 km) hebben we ook steeds een kinderwandeling (6 km) met de nodige randanimatie. In juni 2019 organiseerden wij onze eerste wandelzoektocht onder de vlag van 'Wandelsport Vlaanderen vzw'.

Iedereen is welkom om lid te worden van onze wandelclub (Zowel de recreatieve als sportieve stapper, kinderen, ouderen,...)

Sportieve groeten,

De Gezellige Blommes

Laatste update: 31/03/2024